Introductie

Introductie

In deze introductie worden de basisprinciepes uitgelegd die je een idee moeten geven van hoe de tool werkt. Hierin worden afzonderlijk de CRM functionaliteit, het bijhouden van activiteiten, factureren, uitgaven en bezittingen behandeld.

 

 

De basisflow van activiteiten registreren (ook te lezen als bijvoorbeeld uren schrijven, maar dit is slechts één mogelijkheid) bestaat uit de volgende benodigdheden:

  1. Een klant/relatie, elke activiteit moet onder een klant of relatie vallen. Voor interne activiteiten maak je jezelf als klant aan.
  2. Een project, ATool is projectgericht. Een project is een verzameling van taken die aan de hand van een contract worden ingevuld.
  3. Een taak, taken zijn een belangrijk onderdeel van ATool, ze vallen onder een project en bevatten activiteiten en uitgaven. Taken zijn ook de losse onderdelen die op de factuur verschijnen.
  4. Een activiteit, activiteiten zijn het basis registratiemechanisme van ATool. Je mag zelf bepalen wat activiteiten zijn. Een activiteit bestaat uit:
    • Een naam
    • Een eenheid, (bijvoorbeeld uren, km of sessies)
    • Een hoeveelheid van deze eenheden
    • Een prijs van de activiteit (let op: dit is dus niet de prijs per eenheid maar voor de volledige activiteit)
    • Een BTW tarief
    • Een indicatie of het een facturabele activiteit betreft
    • Een extra omschrijving voor aanvullende informatie